کارگاه آموزشی تحلیل غیرخطی سازههای بتنآرمه به روش فایبر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس
وبینار تحلیل غیرخطی سازههای بتنآرمه به روش فایبر در تاریخ 31 تیرماه 1400 برگزار شد. این وبینار توسط سازمان نظام مهندسی استان فارس، با تدریس مهندس جواد قدرتی ینگجه و با استقبال پرشور مهندسین عزیز کشورمان اجرا شد. رویکرد طراحی لرزهای براساس عملکرد مبنای محاسبات این وبینار بود. ضوابط ارائه شده در استاندارد ASCE41-17 برای تحلیل غیرخطی به روش فایبر بسیار محدود بوده و عملاً هیچگونه رفتار مصالح و مبانی محاسباتی ارائه نشده است و صرفاً به صورت ضمنی اشارات کیفی به ضوابط کلی را عنوان میدارد.
نظر به این نقصان در استاندارد ASCE41-17، در سال 2017 تحقیق عظیمی در NIST انجام شده و تحت عنوان پروژه ATC114 در مدارک چهارگانه منتشر شده است. محققینی که در تدوین این مدارک حضور داشتند نفرات سرشناس در حوزه طراحی عملکردی، بهسازی و تحلیلهای غیرخطی در دنیا میباشند. از جمله نفرات مهم در این تحقیقات پروفسور گراهام پاول، پروفسور فرزاد نعیم، پروفسور وسیم گننوم، پروفسور دان لیمن و ... هستند.
مبنای محاسباتی و مدل سازی این وبینار نیز براساس پروژه ATC114 بود. رئوس مطالب این وبینار به ترتیب زیر برگزار شد:
1-شرح مختصری بر انواع تحلیلهای غیرخطی
2-مکانیزمهای عملکردی و توالی خرابی مطلوب
3- معرفی تحلیل غیرخطی فایبر (فرصتها و چالشها)
4-الزام تحلیل غیرخطی فایبر براساس پروژه ATC114 در ویرایشهای آتی ASCE41
5- معرفی مدلهای غیرخطی بتن ( مندر 1988 و 2011)
6-معرفی مدلهای غیرخطی آرماتورهای طولی (کششی و فشاری)
7-ترک خوردگی و ضرائب کاهش سختی در تحلیلهای غیرخطی
8-زوال درون سیکلی و برون سیکلی در رفتار هیسترزیس
9-آنالیز ممان-انحنا و طول مفصل پلاستیک
10-مروری بر مدل سازی ستونها و دیوارهای برشی
11-آنالیز و تشریح خروجیهای نرم افزار SAP2000
در ادامه میتوانید از لینک زیر فایل ارائه و ویدئیو کامل این وبینار را دریافت کنید:
فایل ارائه کارگاه تحلیل غیرخطی سازههای بتن آرمه به روش فایبر با تدریس مهندس جواد قدرتی ینگجه
مطالب ارائه شده در این وبینار تنها بخشی از مطالب جزوه طراحی عملکردی و بهسازی لرزهای مهندس جواد قدرتی ینگجه است. از لینک میتوانید جزوه طراحی عملکردی و بهسازی لرزهای را دانلود کنید.
دانلود جزوه کامل طراحی عملکردی و بهسازی لرزهای با تدریس مهندس جواد قدرتی ینگجه
Leave a comment